Imprimare
PDF

Lucruri despre carieră care ar trebuie învăţate

Scris de Vasile Andrieş.

Evaluare utilizator: / 4
Cel mai slabCel mai bun 

1. Evitaţi bârfele la job
A discuta despre o emisiune de televiziune cu colegii nu vă afectează cariera, însă a repeta zvonuri despre noua combinaţie a managerului vă poate crea probleme. Bârfitul este neprofesionsit prin definiţie, cu atât mai mult cu cât vă riscaţi cariera pentru astfel de aspecte.
2. Puneţi-vă munca în valoare
A vă pune în valoare munca nu înseamnă lăudăroşenie, ci pur şi simplu aduceţi la cunoştinţa superiorului etapele pe care le-aţi parcurs la job şi în carieră, responsabilităţile pe care le aveţi şi felul în care reuşiţi să vă descurcaţi.
3. Recunoaşteţi atunci când aţi greşit
Un pas greşit la job, o eroare într-un raport sau în munca de zi cu zi nu este o tragedie pentru cariera dvs. per ansamblu, mai ales dacă vă asumaţi greşeala şi munciţi pentru a o elimina. Ascunderea unei erori poate crea consecinţe nedorite care afectează cariera pe termen lung.
4. Socializaţi cu grijă cu colegii în afara jobului
Când aveţi un job full time (cu normă întreagă) şi petreceţi cea mai mare partea a timpului alături de colegii de muncă este normal să vă împrieteniţi cu unii dintre ei şi să vă întâlniţi şi în afara jobului. Totuşi, dacă obiectivul dvs. de carieră este promovarea şi concentrarea asupra jobului, trageţi o linie în ceea ce priveşte apropierea prea mare de persoane pe care le-aţi putea superviza/coordona în viitor.
5. Nu subestimaţi lucrurile mărunte
Spre exemplu, dacă aţi avansat în carieră şi aţi devenit manager nu trebuie să vă comportaţi diferit şi să evitaţi să vă ajutaţi colegii în aspecte mărunte. Construirea carierei nu se bazează doar pe profesionalismul dvs. în domeniu, ci adesea şi pe capacitatea de a relaţiona cu cei din jur.

  • consiliere
  • test9

Legaturi Utile

Urmareste-ne